Učitelka v jazykové škole Hravá angličtina v Osově povídá o metodách výuky.

Naší snahou je učit děti angličtinu skrze hry, které je baví a vytvářet tak situace, v kterých s dětmi budeme komunikovat anglicky nejdříve s překladem a následně bez překladu. Naše metoda tedy vychází z dětské přirozenosti snažit se rychle zorientovat v jazyce, kterým se na ně mluví. Využíváme i dětské písničky v angličtině, básničky a vedeme je ke konverzaci mezi sebou. U starších dětí zapojujeme i čtení a psaní. Vždy se ale snažíme, aby jednotlivé aktivity děti vnímaly jako hru, abychom zapojili jejich bezděčnou pozornost, při níž se učí, aniž by se do toho musely nutit. Aktivity přizpůsobujeme jejich fázi vývoje, aby pro ně byly dostatečnou výzvou, ale nebyly moc těžké. Rádi sledujeme, jak se jejich schopnosti postupně rozvíjí a je pro nás radost je učit.

POSLECH

Když se dítě učí jazyk, nejdříve ho nějakou dobu poslouchá a teprve poté začne samo mluvit. Proto se snažíme do lekcí zařadit poslech, např. skrze písničky nebo pohádky/filmy v angličtině. Doporučujeme i rodičům, aby doma dítěti zajistili každodenní kontakt s angličtinou. Dítě sice zprvu nerozumí, postupně se ale jeho schopnosti zlepšují a výrazně mu to pomůže v momentě, kdy se bude snažit samo mluvit.

POROZUMĚNÍ

Porozumění nastává v okamžiku, kdy dítě opakovaně slyší tytéž kombinace slov v konkrétních situacích a dokáže si je spojit s předmětem nebo myšlenkou. Nejprve pomáháme dětem překladem, ale jakmile vidíme, že je to možné, mluvíme už jen anglicky.

MLUVENÍ

Jakmile dítě nějakou dobu angličtinu poslouchá a snaží se jí rozumět, vytváříme skrze hry situace, v kterých může samo mluvit.

ČTENÍ A PSANÍ

Nejprve se snažíme děti rozmluvit a až následně zapojujeme i čtení a psaní. Snažíme se, aby tyto aktivity děti vnímaly jako hru. Při čtení používáme dialogy, při psaní úkoly, které budou pro děti zábavnou výzvou.

Angličtinu jsem se začala učit na základní škole a pokračovala jsem v ní na gymnáziu. Vystudovala jsem Filosofii a během tohoto studia jsem absolvovala mnoho přednášek s rodilým mluvčím. Jezdila na workcampy do anglicky mluvících zemí a získala tak přátele, s kterými se nedalo komunikovat jinak než anglicky. Začala jsem angličtinu doučovat a přihlásila se na studijní obor Učitelství angličtiny a Učitelství základů společenských věd. Na základě toho jsem si zorganizovala první neoficiální kurzy angličtiny pro děti, abych získala potřebné zkušenosti. V roce 2024 jsem založila v Osově jazykovou školu Hravá angličtina. Bohaté pedagogické zkušenosti mám i jako lektorka tance, jelikož jsem v Osově založila i taneční školu Tanči s námi. (www.tancisnami.com) Mým hlavním koníčkem je učit se něco nového, učit někoho a sdílet s ním celý proces poznávání nové dovednosti.

 

Skupinové i individuální lekce probíhají v Osově, ve zrekonstruované budově Staré školy

Přejít nahoru